سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا بر عهده نادانان ننهاد که دانش آموزند تا بر عهده دانایان نهاد که بدانان بیاموزند . [نهج البلاغه]
 
جمعه 91 شهریور 17 , ساعت 10:22 عصر

نمایش «روز عجیب» به کارگردانی پرستو گلستانی روز دوشنبه 20 شهریور با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان به ویژه خانواده زنده‌یاد بیژن نعمتی شریف اجرا می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این اجرا ، گروه نمایش «روز عجیب» و مسئولان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی از سالها فعالیت زنده‌یاد بیژن نعمتی شریف و خانواده این هنرمند گرانقدر تئاتر تجلیل می‌کنند.

 

نمایش زنده- عروسکی «روز عجیب» روز دوشنبه ساعت 19 برای هنرمندان تئاتر کودک و عروسکی در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله اجرا می‌شود.

 

نمایش «روز عجیب» که کارگردانی آن را پرستو گلستانی برعهده دارد از نوشته‌های جعفر مهیاری است که در فضایی مملو از فانتزی های مهیج و شاد داستان پسری را به نمایش می‌گذارد که اغلب در خانه تنها می‌ماند و برای اینکه توجه پدر و مادرش را جلب کند کارهایی انجام می دهد که ماجراهای مختلفی را در پی دارد و او را درگیر می‌کند. در یک روز عجیب وقتی همه وسائل را در کمد پنهان می کند ، همگی وسائل جان می گیرند و اتفاقاتی می افتد که پسرتبدیل به قورباغه شود اما...

 

در نمایش «روز عجیب» سعید ابک، محمد لقمانیان، محمد رحمانی و فاطمه پورهاشمی در کنار پرستو گلستانی به ایفای نقش می پردازند. اشعار این نمایش نیز سروده پرستو گلستانی است.

 

تارا حیدری و نیما بابازاده عروسک گردانان این نمایش هستند. طراحی صحنه و لباس این نمایش را رضا مهدی زاده و طراحی گریم را سارا اسکندری بر عهده دارند. آهنگسازی این نمایش را فرشید اعرابی و طراحی و ساخت عروسک را منیر مولوی زاده انجام داده‌اند.


پنج شنبه 91 شهریور 16 , ساعت 6:17 عصر

امکان دسترسی پژوهشگران به بیش از شش هزار پایان‌نامه در تالار «رقمی» کتابخانه ملی فراهم شد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، تالار «رقمی» در راستای توسعه خدمات دیجیتالی کتابخانه ملی و به منظور دسترسی آسانتر مراجعان به منابع پر تقاضا راه‌اندازی شده و امکان دسترسی به منابع رقمی داخل و خارج سازمان را فراهم می کند.

 

این موجودی که در زمان راه اندازی یک هزار و 599 عنوان بود، طی سه ماه به شش هزار و 200 عنوان افزایش یافت. در حال حاضر ظرفیت دیجیتال سازی پایان نامه‌ها به طور میانگین روزانه هشت هزار صفحه است که پس از انجام پردازش‌های تخصصی وارد سامانه کتابخانه و اسناد دیجیتال می‌شود و قرار است تا پایان شهریور ماه سال جاری موجودی پایان‌نامه‌های قابل ارائه به هشت هزار و 300 عنوان افزایش یابد. علاوه بر دیجیتال سازی پایان‌نامه‌های چاپی، فایل پایان‌نامه‌هایی که واسپاری می‌شوند نیز، آماده سازی و در مخزن کتابخانه و اسناد دیجیتال بارگذاری می‌شوند.

 

تالار رقمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شد و هم اکنون با ارائه نزدیک به 80 هزار شی دیجیتال اعم از پایان‌نامه، کتاب و مقاله به ارائه خدمات پژوهشی می‌پردازد. همچنین با توجه به رعایت حقوق مؤلف و ناشر در این تالار، صرفاً امکان مشاهده و مرور منابع دارای حق مؤلف فراهم است.


پنج شنبه 91 شهریور 16 , ساعت 4:25 صبح

کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال 1368 در کتاب «بازسازی و سازندگی» همچنان در لیست پرفروش?های این روزهای بازار نشر است.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین عنوان از مجموعه روزنوشت های آیت الله هاشمی رفسنجانی به اهتمام علی لاهوتی به یکی از سال های سرنوشت ساز نظام بر می گردد که حوادث متعدد و متنوعی در آن رخ داده است. خاطراتی که با آلبوم عکس و اسنادی از سال سرنوشت ساز 68، علاوه بر بازخوانی تاریخی آن ایام نوعی بازخوانی رفتاری مسئولان نظام در آن سالها و در مواجهه با بحران هاست. از عزل قائم مقام رهبری تا رحلت حضرت امام(ره) و انتصاب ایت الله خامنه ای و تغییر دولت و مجلس و...«بازسازی و سازندگی» در آستانه چاپ سوم قرار دارد.


بنابراین گزارش در بخش هایی از کتاب در نیمه شهریور 1368 می خوانیم:

یکشنبه 12 شهریور
تا ساعت هشت و نیم مطابق روزهای دیگر گذشت. قرار بود چهار نفر از سفرایمان بیایند که نیامدند. معلوم شد وقت به اطلاعشان نرسیده بوده. آقای فدایی نماینده اراک آمد. برای معالجه فرزندش با طب سوزنی عازم چین است. آقای غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن آمد و در مورد برنامه پنجساله نظراتی ارائه داد. آقای مجید قاسمی رییس کل بانک مرکزی آمد. از امکان عزل خود نگران بود و از عزل آقای ماجدی اظهار ناراحتی کرد.
عصر در جلسه دولت شرکت کردم. بحث درباره برنامه پنجساله بود. بیشتر وزرا به سهم خود در برنامه معترض بودند و تمام وقت جلسه به شنیدن نظرات آنها گذشت و قرار شد سازمان برنامه و بودجه در جلسه بعد جواب بدهد.
شب آیت الله خامنه ای به دفتر من آمدند. درباره سمت مهندس موسوی و بنیاد جانبازان مذاکره شد. آقای خامنه ای می خواهند به عنوان رییس بنیاد جانبازان با قید زمان سه سال نصب کنند و آقای موسوی حاضر نیست با قید زمان بپذیرد. درباره آینده ارتش و سپاه بحث شد. آقای خامنه ای بنا دارند در حکمی آقای دکتر روحانی را به عنوان رییس ستاد کل نیروهای مسلح بنویسند که ستاد مشترک را تجدید حیات کند و آقای روحانی موافق نیست. من هم موافق نیستم. با ایشان بحث کردم؛ قانع نشدند. درباره اعضای مجمع تشخیص مصلحت و تکمیل اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مذاکره شد. شام را خوردند و مقداری وقت صرف بازکردن قفل رمز گاو صندوق به جامانده از زمان ریاست جمهوری خودشان کردند که بی نتیجه ماند. بچه ها نیامدند و تنها خوابیدم.


چهارشنبه 91 شهریور 8 , ساعت 3:27 صبح

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: استقبال از حضور اخضر ابراهیمی به این معناست که جنبش عدم تعهد همچنان از چارچوبی که توسط نماینده دبیرکل ارائه شده بود، حمایت می کند.

وی ادامه داد: همچنین در بند مربوط به سوریه که در بیانیه پایانی اجلاس تنظیم شده است تاکید شده که تسهیلات لازم برای اقدامات انسان دوستانه و کمک رسانی به سوریه صورت گیرد و تقریبا مواردی که می تواند در فضای موجود سیاسی یک آرامش به وضعیت سوریه دهد، مورد تاکید همه اعضا قرار گرفته است. ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ