سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 91 شهریور 16 , ساعت 6:17 عصر

امکان دسترسی پژوهشگران به بیش از شش هزار پایان‌نامه در تالار «رقمی» کتابخانه ملی فراهم شد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، تالار «رقمی» در راستای توسعه خدمات دیجیتالی کتابخانه ملی و به منظور دسترسی آسانتر مراجعان به منابع پر تقاضا راه‌اندازی شده و امکان دسترسی به منابع رقمی داخل و خارج سازمان را فراهم می کند.

 

این موجودی که در زمان راه اندازی یک هزار و 599 عنوان بود، طی سه ماه به شش هزار و 200 عنوان افزایش یافت. در حال حاضر ظرفیت دیجیتال سازی پایان نامه‌ها به طور میانگین روزانه هشت هزار صفحه است که پس از انجام پردازش‌های تخصصی وارد سامانه کتابخانه و اسناد دیجیتال می‌شود و قرار است تا پایان شهریور ماه سال جاری موجودی پایان‌نامه‌های قابل ارائه به هشت هزار و 300 عنوان افزایش یابد. علاوه بر دیجیتال سازی پایان‌نامه‌های چاپی، فایل پایان‌نامه‌هایی که واسپاری می‌شوند نیز، آماده سازی و در مخزن کتابخانه و اسناد دیجیتال بارگذاری می‌شوند.

 

تالار رقمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شد و هم اکنون با ارائه نزدیک به 80 هزار شی دیجیتال اعم از پایان‌نامه، کتاب و مقاله به ارائه خدمات پژوهشی می‌پردازد. همچنین با توجه به رعایت حقوق مؤلف و ناشر در این تالار، صرفاً امکان مشاهده و مرور منابع دارای حق مؤلف فراهم است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ